Skummeslövsstrand

 

Jag ville skriva dig en visa
Du mitt kära lilla land
Höja en skål för gamla tider
En kväll vid Skummeslövsstrand

Men orden trilskas
Blir lätt så ilskna
Bitter beska i mitt mjöd
Kantstötta Sverige
I matta färger
Med underskott och överflöd

Det finns inte någon sanning
Varje synpunkt lika sann
Det finns inget mer att lära
Har jag lärt mig efterhand

Allt förflutet
Är blott förljuget
All vår kärlek bara hat
Det plogar fårat
Var aldrig vårat
Utom skammen då, såklart

Låt oss vandra barfotavägen
Ner till snäckskal och sand
När det skymmer över havet
Här vid Skummeslövsstrand

Vi finansierar
Vi konsumerar
Aktiebolaget Vår Nation™
Aska till minne
Där eldar brinner
Av en svunnen generation





 

 

 

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0