Sveriges Radio

 
 

SR… vad du döljer du för mig
I dina mörka skrymslen?
En svag nyans av islamism där fanns
Men ändå…

Som Mulla Omar har sitt leende
Så gömmer också du en hemlighet
Halvmånens skära
Den kom visst för nära
För dig

SR… vad du döljer du för mig
I dina mörka etervågor?
En klar nyans, av DDR där fanns
Men ändå…

SR… varför lyssnar nån på dig?
Jag ber dig, låt mig få veta
Vem vill du försvara, kan du förklara
Det för mig…

Som Baader-Meinhof hållits levande
Så gömmer också du en hemlighet
Röda stjärnor jag ser dem
Vill gärna dra ner dem
…men nej

Där bortom Muren fanns en undergång
Om du vill upptäcka det här med mig
Ta första steget
Jag visar dig vägen …ikväll

Sen blir vår världsbild aldrig mera främmande
…igen

 

 

 

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0