Trollfabrik

 
 
 
 

I jakt på en utsaga
Så går vi villigt över lik
Hat och hot och hån
Är allra minsta riktad kritik

Sällan vi skarvar i vårat seriösa skrå
Aldrig förvrider vad som uti spalten står

Trolleri, trollera
Det sprängdes en trollfabrik idag
I solen sprack en sate
Så spröd och skör som glas

Jag gömmer mig bakom pressetik
Men inte bakom pseudonym
Mitt tyckande och tänkande
Är nog så anonymt

På min redaktion jag skriver fritt
Varje ord som trycks i svart på vitt

Trolleri, trollera
Minns du inte vad du sa?
Det gör minnesbanken min
Så faller en så faller alla-la-la-la

En bred bildbyline
Där jag ler lite snett
Som vore det självskrivet
Att jag alltid har så rätt

Agendan är satt men kostymen så trång
Steg hörs i farstun; vad är nu på gång?

Trolleri, trollera
Mata trollen varje dag
Viskar trollet där i spegeln
Som ser ut precis som jag





 

 

 

 

 

 

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0