Ljusbringare

 
 
 

Ni må banna satans verser
Och ni må bränna barnens böcker
Men av alla barmhärtiga änglar
Är jag den ende fallne 

Se nedanför skuggan
Inför mina kluvna bestfötter
Ligger frälsarsonen
Hans maskätna grinande skalle

Rebeller och revoltörer
De som vandrar egna vägar
Kom under mina vingar och kyss mina horn

Om den enda sanningen
Är Guds att äga
Ska den eviga lögnen bygga min tron

Jag spottade i hans anlete
Jag vägrade knäa med ryggen böjd
Hellre härskar jag här nere
Än tjänar som slav i himmelens höjd

Genomskåda luftslottet i skyn
All förtryck och förakt
Lejon ska frossa på lammens kött

Kom fallna till fördärv
Den fria viljans makt
Till vad som aldrig levt och aldrig dött

 Jag skänker lust och jag bringar ljus
Min katedral är syndfull sav och smuts
Jag är eld och jag är vatten
Jag är jord och jag är luft

 

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0